8 Nisan 2014 Salı

AKTARMA ÇALIŞMALARI

           Berra 26 aylık Aktarma çalışmaları hoşuna gidiyor Ancak kaptan kaba kaşıkla aktardıktan bir süre sonra sıkılıp elle,sonra da kabı kaldırıp devam ediyor aktarmaya. Zamanla alışacak umarım. Montessoride aktarma çalışmaları çok önemli.El - göz koordinasyonu ve dikkati odaklamayı sağlıyor.İnce kas gelişimi için de önemli.Biz önce kabuklu bademlerle başladık,iri olmaları sebebiyle.Sonra nohuda geçtik.
           Aktarma çalışmalarına 2-2,5 yaş civarı başlanır ve kolaydan zora, basitten karmaşığa bir sıra takip edilir. Önce elle ve iri taneli şeylerle transferler yapılırken giderek daha küçük taneli transferlere, el yerine, maşa, cımbız kullanımına, kuru transferden sıvıya geçilir. Berra'ya maşayı da verdim ancak şu an hazır değil gibi.Ben de acele etmiyorum .Onun hazırbulunuluşluğu önemli benim için.Ele ve kaşığa devam.
         İlk aktarma sırasında yanındaydım.İkincisinde  bir ara mutfağa gittim ve heryer badem Tabii eline verdim süpürgeyi.Babası da al sana özgür çocuk diye takıldı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder