8 Nisan 2014 Salı

MONTESSORİ NEDİR

Niye bu kadar takıntılı bir insanım bilmiyorum.Takıntılarım hep dönem dönem farklılaşıyor.Bir ara muffin keklerin tüm çeşitlerini denedim. 2 günde bir muffin yaptım.Sonra peçete dekupaj,şeker hamurundan pasta, bulduğum herşeyi boyama ve şimdi de Montessori....  Montessori metodu hakkında bilgi vermek istiyorum biraz(alıntıdır)Daha yeni tanıştığım bir metod Yeni yeni uygulamaya,birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.Sizlerle de paylaşıcam bilgileri ara ara

Montessori metodu nedir? 
Kalıplaşmış klasik eğitim metodundan farklı olan metot her çocuk özgürdür, kendi bireysel öğrenme hızına göre ilerleyebilir. Çocuğun bilişsel becerilerini geliştirmeye yönelik materyaller kullanmasıyla öne çıkan bu yöntem, çocuk gelişiminde en önemli dönem olan 0-6 yaş arasında çocukların soyut kavramları öğrenebilmesi için somut materyallerin kullanılması esastır. Çocuklar ellerini kullanarak, materyaller sayesinde öğrenirler. 

Montessori eğitimi nedir? 
Çocuklara sağlanan olanaklar sayesinde, kendi seçimlerinin eğitimcinin onları isteklendirmesinin yerine geçtiği, kendi eylemleri sonucu hataların denetlenebildiği bir eğitim sistemidir. Montessori eğitimi, temelde kişiliğin oluşumu üzerinde durur. 

Her çocuğun özel ve farklı oluşundan yola çıkar. Çocuk özgürdür, kendi bireysel öğrenme hızına göre ilerleyebilir. Özellikle çocuk gelişiminde en önemli dönem olan 0-6 yaş arası çocukların, soyut kavramları öğrenebilmesi için somut materyalleri kullanılmasına dayanır. Çocuklar ellerini kullanarak, materyaller sayesinde öğrenirler. 

Montessori eğitiminin ilkeleri nelerdir? 
• Çocuk, özeldir, tektir. 
• Kendine has bir varlıktır. 
• Çocuk etrafındaki maddesel dünyayı absorbe eder, gelecekte yetiştireceği kişi modelini biçimlendirir. 
• Çocuk, insanların mimarıdır. Bu mimarlar farkında olmadan içlerindeki inşa planına uyarak kendi ritimleri doğrultusunda kendilerini geliştirmeye çalışırlar. 
• Bu gelişime yetişkinler etki edemezler, çünkü onlar inşa planını bilmezler. Ancak, bir yetişkinin zamansız müdahalesi ya bu inşa planını tahrip edebilir ya da yanlış bir yöne yönlendirebilir. 
• Montessori eğitiminin temel taşlarından birisi hazırlanmış çevredir. Çocuklar hazırlanmış çevredeki Montessori materyallerinden, bireysel ilgi ve eğilimine göre bağımsız olarak seçim yaparlar. 
• Montessori okullarında çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde çalışırlar. 
• Çocuklara istedikleri kadar tekrar etme imkanı sunulur. Erken öğrenen yeni bir çalışmaya geçebilecektir, çünkü öğrenmede herkesin farklı bir ritmi vardır. 
• Materyallerdeki hata kontrolü çocuğun kendi hatasını bulmasıyla gerçekleşir. Başka birinden uyarıya, onaya ve düzeltmeye gerek kalmaz. Kendi kendisini düzeltmesine olanak sağlar. Böylece yetişkinden bağımsızlaşmak doğal olarak gerçekleşir. 

Montessori eğitimi neyi amaçlar? 
Montessori yönteminin özü, çocuğa önceden hazırlanmış bir çevrede kendi kendini geliştirebileceği şekilde hareket ve faaliyet özgürlüğü tanımayı amaçlayan, kendi kendine oluşan ve gelişen bir yöntem ve sistem anlayışıdır. 

Çocuğa hazırlanmış bir çevrede, çocuğun kişiliğini oluşturması için özgürlük tanıyan, kişiliğinin gelişim sürecini destekleyen, çocuğun kendi onuru içerisinde bireyselleşmesi ve sosyalleşmesini ciddiye alan, bireye özgü adil bir eğitimdir. 

Montessori eğitimi çocuğa ne kazandırır? 
• Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir. 
• Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir. 
• Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir. 
• Üretken olur. 
• Toplumsal bir varlık olur. 
• Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir. 
• Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir. 
• Disiplini içselleştirir. 
• Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışılacağını öğrenir. 
• Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.