9 Nisan 2014 Çarşamba

ÖZGÜR ÇOCUKLAR

             Ege Berki bilgisayarla büyütmedim maalesef.O zaman internet kullanmıyordum.Netin biz anneleri araştırmacı bir ruha sahip olmayı sağladığı şu an aşikar.Berra sayesinde araştırarak bulduğum ve uygulamaya çalıştığım bir yöntem Montessori.Hiç bilmeden Ege Berke de vermişim bu özgürlükçü ruhu.Hiçbir zaman kısıtlayıcı bir anne olmadım.Ev dağılmış diye stres olmadım,elektrik süpürgesini fişte bırakıp Ege Berk istiyor diye dışarı çıktığım anları çok iyi bilirim.Çekmecelerin boşalmasını kafama takmadım hiç hatta bunun sayısal zekayı arttırdığını okuduğumda bir kitapta daha da sevindim.Günde 5-6 kez Berranın kirlenmiş kıyafetlerini sepete attığımı bilirim ama bu sayede 2 yaşında bana ihtiyacı olmadan yemeğini yiyor. Genel olarak Türk anneler hep koruyucudur, kendi işleri yetmezmiş gibi eşlerinin,çocuklarının işlerini de üstlenirler.Birer birey olmalarına köstek olduğunu düşünmeden.Özgür ortamlar yaratalım ki çocuklarımız ayakları üzerinde duran özgür bireyler olsun.Özgür hareket eden çocuklar,özgür düşünsünler.Birey olsunlar, sorumlu bireyler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder